Τρίτη 20 Απριλίου 2010

ΥΠΟΓΕΙΑ PARKING-ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΙ


O εκπρόσωπος Τύπου της Δημοτικής Αρχής, Ζώης Μαρίνος δήλωσε για το θέμα των υπόγειων πάρκινγκ, στη σημερινή συνάντησή του με τους δημοσιογράφους: "Στην φιλοσοφία της δημοτικής αρχής για την αποθάρρυνση της χρήσης του Ι.Χ. στο κέντρο της Πάτρας και στη δημιουργία συνθηκών που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη πεζοδρομήσεων, εντάσσεται και ο σχεδιασμός για την κατασκευή των υπογείων πάρκινγκ.

Ένας σχεδιασμός που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες από τον Αντιδήμαρχο κ. Γιώργο Ζαφειρόπουλο και προχωρά με πολύ γρήγορο βηματισμό. Αυτή τη στιγμή οι μελέτες βιωσιμότητας για τα υπόγεια πάρκινγκ εξετάζονται από Επιτροπή του Υπουργείου Εσωτερικών. Στη συνέχεια, μόλις ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των μελετών από το Υπουργείο Εσωτερικών, το θέμα θα εισαχθεί προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου θα ληφθούν και οι τελικές αποφάσεις για την χρηματοδότηση.

Η δημοτική αρχή θεωρεί κρίσιμο κρίκο στις ενέργειες της για την εξομάλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος τα υπόγεια πάρκινγκ και επιμένει σε αυτή την προοπτική ως μια μακροπρόθεσμη λύση που θα απαντήσει στο πρόβλημα της στάθμευσης στην πόλη και στην εξυπηρέτηση των δημοτών.

Σε ό,τι αφορά στην χρηματοδότηση των πάρκινγκ, γνωρίζετε ότι μια από τις επιλογές που έχει στη διάθεση της η δημοτική αρχή είναι τα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), χωρίς όμως να είναι και η μοναδική. Και αυτό γιατί θα εξεταστεί και η δυνατότητα ένταξης των έργων στον αναπτυξιακό νόμο.

Σύμφωνα με τον έως τώρα προγραμματισμό, θέλω να θυμίσω ότι η δημοτική αρχή σε αυτή την πρώτη φάση έχει προχωρήσει σε μελέτες για υπόγεια πάρκινγκ:

  • Στην πλατεία Υψηλών Αλωνίων, χωρητικότητας 300 θέσεων, προϋπολογισμού 9,6 εκατομμυρίων ευρώ.
  • Στην πλατεία Ομονοίας, χωρητικότητας 280 θέσεων, προϋπολογισμού 6,7 εκατομμυρίων ευρώ.
  • Στην πλατεία Τριών Συμμάχων, χωρητικότητας 280 θέσεων, προϋπολογισμού 6,7 εκατομμυρίων ευρώ.
  • Στην πλατεία που βρίσκεται μπροστά ακριβώς από το γήπεδο της Παναχαϊκής, χωρητικότητας 180 θέσεων, προϋπολογισμού 5,3 εκατομμυρίων ευρώ.

Για τα τρία πρώτα πάρκινγκ, σε Ψηλαλώνια, Ομόνοια και Τριών Συμμάχων, οι εκτιμήσεις είναι ότι παρουσιάζουν βιωσιμότητα και άρα μπορούν να προχωρήσουν, ενώ κάποιες επιφυλάξεις υπάρχουν για το προτεινόμενο υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία μπροστά από το γήπεδο της Παναχαϊκής.

Όλες αυτές οι κινήσεις, οι πεζοδρομήσεις, οι ποδηλατόδρομοι, το Τραμ, τα υπόγεια πάρκινγκ, εντάσσονται σ’ έναν ευρύτερο σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για την ανάπλαση του κέντρου και την απόδοση του στους πεζούς και στους ποδηλάτες, όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις, σε όλες τις πόλεις που ιεραρχούν ως βασική προτεραιότητα την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους.

Αυτός ο σχεδιασμός, όπως εύκολα μπορεί να κατανοήσει ο κάθε δημότης, ωριμάζει πλέον, έχουν μπει οι βάσεις, και μπαίνουμε πια στη φάση της υλοποίησης έργων και παρεμβάσεων που θα αλλάξουν θεαματικά την εικόνα της πόλης, σε συνδυασμό, βεβαίως, με την απόδοση του θαλασσίου μετώπου και την επανασύνδεση της Πάτρας με την παραλία της.

Αυτή είναι η πολιτική που θέτει σε προτεραιότητα η δημοτική αρχή".